Melanie Helweg

Wie ben ik? Ik ben Melanie. Ik ben geboren op 16 april 2000. Doordeweeks woon ik op Papendal en in het weekend in Beerta. Ik heb Cerebrale Parese, waardoor ik moeilijker loop.

Mijn sport: Handbiken

Mijn ambitie: Ik zit in het jongeren talententeam paracycling van KNWU. Ik wil eerst sterker worden om ook aan grotere wedstrijden mee te kunnen doen. Daarna wil ik graag rijden voor een podiumplek. Op langere termijn wil ik meedoen aan de Paralympische Spelen!

Wat ik verder doe: Ik doe de opleiding maatschappelijke zorg niveau 4 in Arnhem.

Melanie en Stichting BEA: Ik heb het handbiken ontdekt via Eric Helmantel van Bureau Sport, wat nauw verbonden is met Stichting BEA. Ik deed altijd aan hardlopen en was aan het trainen voor de 4 Mijl. Op den duur lukte en mocht dit niet meer. Eric heeft mij toen in een handbike gezet, dat was in 2014. Sindsdien ben ik aan het handbiken en heb ik ook getraind met de handbikegroep van Stichting BEA.

Meer weten over mij? Bekijk mijn eigen Facebookpagina via: Melanie Helweg