Jop van der Laan

Wie ben ik? Mijn naam is Jop van der Laan. Ik ben geboren op 8 maart 1998.

Mijn sport: Rolstoelrugby

Mijn ambitie: Mijn ultieme droom is goud op de Paralympische Spelen. Dat is waar ik alles voor laat. Daarnaast hoop ik dat de Paralympische sport meer bekendheid en waardering krijgt. En ik wil met veel passie en plezier blijven trainen en sporten op hoog niveau!

Wat ik verder doe: Ik doe sinds eind 2013 Rolstoelrugby en zit sinds half 2014 in het Nederlands Team Rolstoelrugby. Ik train ik nu zo’n 25 uur per week. Ik heb mijn studie Sport en Coaching op het Johan Cruyff College afgerond in 2019 en ben sindsdien fulltime topsporter.

Jop en Stichting BEA: Ooit ben ik bij Stichting BEA begonnen met het zoeken en ontdekken van mijn nieuwe sport. Daarnaast ben ik bij Stichting BEA gestart met trainingen, waaronder krachttraining, de clubtrainingen van rugbyvereniging Quad Fighters en trainingen met het handbiketeam. Met als hoogtepunt de Handbikebattle! Op dit moment zwem ik 2x per week in Sportcomplex BEA. Daarnaast mag ik een paar keer per jaar een VO2max test doen om te kijken hoe ik mij fysiek ontwikkel.

Meer weten over mij? Bekijk mijn eigen Facebookpagina via: Jop van der Laan